Blogi i strony facebookowe o Włoszech

qualcosadaleggere.jpg

Rozpoczął się ostatni miesiąc mojego pobytu we Włoszech. Myślę, że i mój blog niebawem przejdzie w stan odpoczynku (może nie – spoczynku ;P), dlatego postanowiłam wszystkim italo-miłośnikom i italo-krytykom (czyli tym, co bez Włoch żyć nie mogą) zostawić pomysły na to (choć domyślam się, że większość tych stron znacie), gdzie warto zaglądać, aby z Italią być na bieżąco..

czyli

blogi i strony facebookowe o Włoszech, które odwiedzam (kolejność jest naprawdę przypadkowa :)):

Mój stały punkt porannego przeglądu Internetu. Blog z inspiracjami kulinarnymi, podróżniczymi, prowadzony przez bardzo ciepłą i otwartą Renatkę :). Prawdziwy kalejdoskop barw i pomysłów.

 

Blog znany chyba każdemu miłośnikowi słonecznej i radosnej Italii, bo tylko tak o niej pisze pełna energii i optymizmu prowadząca, a jednocześnie redaktor naczelna czasopisma La Rivista (http://www.larivista.pl/), Julia.

 

Pięknie pozytywie krytyczny i mądry blog pilotki Ani, z poradami co zabrać we włoską podróż i z zaraźliwym zamiłowaniem do włoskiej aromatycznej kawy.

 

Blog Moja Toskania przenosi nas w idylliczną, smakowitą i zieloną rzeczywistość bajkowej Toskanii (no cóż może nie zawsze takiej bajkowej), ale Ola, autorka, wie, że do serca italofila można trafić również przez żołądek i nieprzerwanie wystawia na próbę naszą fantazję kulinarną.

 

Oj, tak, coś z południa Włoch. Czyli masa insipiracji z Bazylikaty i Apulii, z ciekawym komentarzem Marty – autorki, pięknymi zdjęciami i ogromną wiedzą tego polsko-włoskiego duetu przewodników.

 

Jeśli interesują Was najświeższe nowinki i ciekawostki włoskie, wystarczy tylko polubić stronę Włoskich zakupów na facebooku i już znajdziecie się jedną nogą na Pólwyspie Apenińskim. Dla miłośników włoskiego stylu życia!

 

O tej stronie pisałam już wcześniej, jej autorka Iza częstuje nas codziennie porcją lingwistycznych ciekawostek i do tego okrasza jej swoimi komentarzami, które same w sobie wystarczają, by po prostu polubić/pokochać jej stronę.

 

Magda zaprasza w podróż językowo-turystyczną po Włoszech, opowiadaną przez pryzmat swoich doświadczeń. Jej wpisy są dopracowane w każdym szczególe (zdjęcia!), a projekt językowy jest świetnie prowadzony.

 

Odkąd poznałam blog Agnieszki, mam trudności ze słówkiem ciekawostka, bo zawsze mam chęć zapisać je ‘ciekawaosta’ :). To blog dla miłośników tego przepięknego regionu Włoch, czyli właśnie Doliny Aosty. Uwielbiasz góry, śnieg i Włochy. Tu znajdziesz coś dla siebie!

 

Włochy w praktyce, jak opisuje swój blog autorka, Natalia. Każdy wpis to odrębna włoska inspiracja, trochę kultury, trochę sztuki, trochę mądrości życiowej i włoskiego doświadczenia. Wszystko to doprawione trafnym komentarzem i wcale nie taką ślepą miłością do Włoch.

 

Natalia, autorka, kocha Włochy. I widać to w każdym poście, w zdjęciach, we wspomnieniach, w sposobie, w jaki opisuje swoje włoskie przygody. Można kochać Włochy i mieszkać w Polsce i mądrze i ekonomicznie organizować sobie podróże po Italii? Można! Sprawdźcie sami.

 

Dwujęzyczny blog Ani! Doświadczenia Polki żyjącej we włoskiej rzeczywistości, czyli nieco bardziej intymnie, ale bardzo otwarcie i szczerze o zachwytach i nie-zachwytach życia w Italii.

 

Oto Włochy – to już nie tylko blog… to raczej portal obfitujący w ciekawe artykuły, trafne spostrzeżenia, zdjęcia-perełki, czyli wszystko co najlepsze we Włoszech na wyciągnięcie ręki…czy może na kliknięcie myszki!

 

Włoski cafe to lektura obowiązkowa do kawy :). Czyli nowinki prasowe, ciekawostki kulturowe, zakupowe, wyszperane małe i większe włoskie sensacje i garść pomocnych informacji!

 

>>> * <<<

A na koniec uwielbiana przez Włochów i bardzo ciekawa pod względem lingwistycznym strona: https://www.facebook.com/seiquadripotesseroparlare

Mnie (prawie) zawsze bawi! 🙂

19 komentarzy do “Blogi i strony facebookowe o Włoszech

  1. Każdy inny i niepowtarzalny:) Myślę jednak, że twoi liczni fani (w tym ja;)) liczą na to, że – już z Krakowa – będziesz kontynuować zapiski:)

    • Dzięki, Alu, moja siostra też mnie namawia 🙂 trochę boję się, jak to będzie i czy odnajdę się w nowej rzeczywistości, ale jak uda mi się wejść na dobry tor, to z pewnością na blogu dam znać 🙂

  2. Michasiu, dziękujemy za takie wyróżnienie!! 🙂 No i ja też mam nadzieję, że będziesz dalej pisała – zapiski polskiej „milanese d’adozione” będą równie ciekawe, z Krakowa czy jakiegokolwiek innego miejsca na świecie! 🙂 Trzymam kciuki za początek nowej przygody!! 🙂

    • Naprawdę nie spodziewałam się tak ciepłych słów, postaram się bardzo, muszę lepiej zaplanować i zorganizować swój czas i na włoskie impresje zawsze znaleźć czas 🙂 uściski 🙂 i dziękuję!

  3. Dziękuję za umieszczenie w tak wspaniałym towarzystwie 😉
    Mam nadzieję, że nie przestaniesz pisać 🙂
    A jak masz ochotę i czas to wstąp do mnie na weekend przed wyjazdem do Polski.
    Nie wiem czy byłaś w Wenecji, jak tak czy nie z chęcią Cię oprowadzę 😉
    Pozdrawiam serdecznie !

    Kalejdoskop Renaty

    • Dziękuję serdecznie, Renatko, w Wenecji byłam tylko raz i bardzo bym chciała wstąpić, ale w Mediolanie przed wyjazdem mam sporo spraw do zamknięcia i praktycznie każdy weekend zajęty do wylotu. Ale i tak mam nadzieję, że uda nam się spotkać, tu we Włoszech, czy w Polsce, byłoby bardzo miło. 🙂

  4. Can’t go back now! A tak serio, dobrze wiesz, że to doświadczenie za zawsze zostanie w Twoim sercu i będziesz tęsknić i wspominać. A o zaprzestaniu pisania nie ma mowy, po prostu nie możesz nam tego zrobić! O Krakowie, Wiedniu czy Amsterdamie także chętnie poczytamy.

    I na koniec, to ogromne wyróżnienie znaleźć się na Twojej liście, za co najserdeczniej dziekuję. Cała wymieniona ekipa jest mi całkiem dobrze znana, choć tylko wirtualnie:).

    Ściskam mocno ze słonecznego Hamburga:).
    Magda z Italia poza szlakiem

    • Bardzo się cieszę, Magda, cieszę się najbardziej, że dzięki blogowi dotarłam do tak fajnych i ciepłych ludzi 🙂
      Dziękuję również za Twój komentarz! Uściski z Mediolanu 🙂

  5. Świetny pomysł na zebranie wszystkich Włoskich inspirujących blogów w jednym miejscu. Zaraz znikam w kolejną podróż, jak tylko wróce zabiorę się do ich przeglądania.
    Będziesz może juz w Krakowie w lipcu ?? Ja będę w Krakowie od 2 do 17 lipca, może się spotkamy?? co ty na to?? Byłoby super 🙂
    Jeśli potrzebujesz informacji o Krakowie, może jakos mogę pomóc, proszę daj znać. regauri@gmail.com pisz jeśli masz jakies pytania. Od jutra do 22 niestety będę miała ograniczony dostep do internetu, ale moze uda mi się od czasu do czasu gdzieś sprawdzić pocztę.
    Pozdrawiam Kasia

Dodaj komentarz