Sałatka z ciecierzycy i czerwonej papryki

larepublicait.jpg

Do ciecierzycy jakoś długo nie miałam przekonania. Hummus wyjątkowo mi zasmakował, ale te żółte kuleczki wydawały mi się pozbawione smaku i charakteru.

Jednak moje koleżanki z pracy dość często na obiad przygotowywały różne potrawy z ciecierzycą właśnie (ceci – po włosku), więc i ja z czasem zaczęłam w tym smaku odnajdować upodobanie.

A jako że lubię potrawy szybkie i sycące, stałam się gorącą ciecierzycową orędowniczką, gdy w moim najtańszym ulubionym markecie Penny odnalazłam puszki ciecierzycy już gotowej do zjedzenia (co zaoszczędzało mi 12 godzin moczenia tej bobowatej strączkowej roślinki!!).

Gdy więc w Maccagno poproszono nas o przygotowanie sałatki na zimno z ciecierzycy i czerwonej papryki, chętnie przystąpiłyśmy z moją kuchenną kompanką do gotowania.


Co nam jest potrzebne (dla 3-4 osób):

2 puszki ciecierzycy instant 😉

2 czerwone papryki

sól, pieprz, słodka papryka do smaku

oliwa (ewentualnie)

 

Przygotowanie:

1. Papryki myjemy (tylko i wyłącznie) i wkładamy do dobrze nagrzanego piekarnika. Gdy widzimy, że skórka zaczyna się robić brązowawa a papryczki miękną, wyciągamy warzywka. Czekamy, aż papryka wystygnie, po czym obieramy ją ze skórki i czyścimy z pestkowatego środka.

Pół papryki kroimy na drobne paseczki, pozostałe 1.5 papryki miksujemy mikserem na słodką papkę, która posłuży nam za sos!

2. Do miski wrzucamy odcedzoną ciecierzycę, dodajemy posiekane kawałeczki papryki i polewamy naszym paprykowym słodkim sosem.

3. Całość mieszamy, a do smaku dodajemy sól, pieprz, czerwoną słodką paprykę, ewentualnie kroplę oliwy.

 

I już! Gotowe! Zdrowe, pożywne i prościutkie 🙂

Skomentuj

