Le ispirazioni del mese – Inspiracje miesiąca: MARZEC

Dzisiejszym postem rozpoczynam comiesięczną serię postów z garścią włoskich, bardzo subiektywnych inspiracji czy, inaczej mówiąc, pozytywnych wypełniaczy czasu.

Inspiracjemiesiaca.jpg

Kategoria książka: „Serce” Edmunda de Amicisa. Książka, którą zachwycałam się i nad którą płakałam jako mała dziewczynka. Teraz, gdy ją czytam po włosku, jako osoba nieco doroślejsza, niestety trochę mnie irytuje swoim narzucającym się patriotyzmem i moralizatorstwem, co nie znaczy, że w jej lekturze nie znajduję przyjemności, czy że się nad nią nie wzruszam. Przeciwnie, wychodzę z metra (gdzie podczas jazdy ją czytam) z mokrymi oczami 🙂

Cuore

Film: I girasoli – film “Słoneczniki” w reżyserii Vittorio de Sica z 1969 roku z niezapomnianymi kreacjami Sophii Loren i Marcello Mastroianniego i przepiękną ponadczasową muzyką Manciniego. Historia miłości trudnej, czekania, chwil szczęścia i czasów wojny i tego, jak życie czasem nie wychodzi nam naprzeciw.

Słoneczniki

Muzyka: Bardzo zaskakująco dla mnie samej muzycznymi inspiracjami marca jest dla mnie piosenka Giusy Ferreri Non ti scordar di me, która towarzyszyła nam podczas powrótu z Ligurii i idealnie wpisała się w późne niedzielne popołudnie:

i piosenka Francesco Renga Vivendo adesso, która w sumie raczej mnie bawi, ale ponieważ słyszę ją dość często w radio, powoli powoli i do mnie trafiła:

Miejsca / Podróże: Camogli

Nasza druga podróż do Camogli. Samochodem można tam dotrzeć w 2 godziny. Tym razem zamiast spedzić dzień na plaży podjęliśmy wyzwanie trekkingowe. Od San Rocco do San Fruttuoso!

https://cantgobacknow.wordpress.com/2014/03/31/byle-do-przodu-z-san-rocco-do-san-fruttuoso-liguria/

CAMOGLI CAMOGLI SAMOTNE DRZEWO

Sztuka: Caravaggio

To już inspiracja prosto z podręcznika do nauki języka włoskiego, inspiracja nie samą sztuką co człowiekiem.

https://cantgobacknow.wordpress.com/2014/03/27/niezly-gagatek-z-tego-caravaggio/

Caravaggiofilm.jpg

Blog: http://klubpolek.blogspot.it/

logo

Blog Polek na Obczyźnie i ich marcowa seria językowa, także o języku włoskim, koniecznie!

A w kwietniu na blogu Polek na Obczyźnie zobaczycie mój post o muzyce w języku włoskim ;)!

Skomentuj

