Tanio i wakacyjnie w Zadarze w Chorwacji

Mało włoski będzie ten dzisiejszy wpis, za to bardzo wakacyjny i bardzo chorwacki.

4. kolory

Jeśli już zaczynacie powoli a nawet i szybko myśleć o wakacjach, podam Wam całkiem udany i niedrogi przepis na miłe i leniwe wakacje w Zadarze w Chorwacji.

Przede wszystkim zachęcam Was do zajrzenia do tych linków:

Ale po kolei!

W zeszłym roku razem z Paulinką i Andreą wpadliśmy na pomysł spędzenia tygodnia wakacji razem, najlepiej jakimś bardzo ekonomicznym sposobem.

Pamiętając, że jedna z moich znajomych to Chorwatka, bez zbędnego czekania i myślenia, napisałam do niej z prośbą o poradę, gdzie jechać i gdzie szukać noclegów na naszą kieszeń.

Odpowiedziała szeroko, podając mi sporo różnych linków i wyszukiwarek i zachęciła też do zerknięcia na mieszkania oferowane przez jej rodzinę, mieszkania dla 4 lub 6 osób, gdzie nocleg kosztuje 10 euro za noc za osobę!

Okazało się to strzałem w dziesiątkę i najlepszą możliwą ofertą (nasza grupa liczyła 10 osób, mieliśmy wygodne mieszkania, sympatycznych gospodarzy, figi za darmo, miejsce na grilla i biesiadowanie i 10 minut do centrum Zadaru – pieszo)! W trakcie już samego pobytu porównywaliśmy naszą cenę za lokum z innymi turystami, których spotkaliśmy, i zawsze wychodziliśmy na naszym wyborze dobrze, jeśli nie bardzo dobrze. Zatem warto kliknąć w powyższe linki.

Z naszymi gospodarzami (rodzicami mojej znajomej, a tak naprawdę głównie z jej mamą) porozumiewaliśmy się trochę po angielsku, ale najwięcej po polsku i nawet ucinaliśmy sobie dłuższe pogawędki.

1 cała nasza ekipa

Co jeszcze?

No tak, Zadar. Z pewnością nie jest najpiękniejszym miastem Chorwacji, ale to dość wygodny punkt wypadowy. Można tam dotrzeć samolotem, autokarem z Polski czy samochodem, który bardzo się przydaje do organizacji jedniodniowych wycieczek.

Przeglądając przewodniki znajdziecie wiele podpowiedzi, na jaki rejs stateczkiem się wybrać, na jaką wyspę pojechać, do jakiego parku podziwiać jeziora i wodospady, itd.

Ale zdajcie się też po prostu na ludzi. Ja przed wyjazdem napisałam na Couchsurfingowej grupie Zadaru, że niebawem będę tam wypoczywać wraz z grupą przyjaciół. Udało mi się dzięki temu poznać bardzo ciekawych i sympatycznych couchsurferów z całego świata, którzy podawali nam masę sprawdzonych pomysłów na to, jak spędzić te parę dni, gdzie pojechać, jakim środkiem lokomocji, ile kosztują bilety, czy, po prostu, jak długo trwa podróż.

I jeszcze na koniec, jakie miejsca warto odwiedzić (blisko Zadaru)?

– urocza miejscowość Nin (plaża i lecznicze błota)

– wysepka Vir (plaże)

– Park Kornati (PRL-owy klimat rejsu i kąpiel w słonym jeziorze Mir ;))

– miasto Szybenik

– park narodowy Krka

– miasteczko Biograd na Moru (centrum kafejek, restauracyjek, dyskotek, najtańsze rybki i kalmary!)

– wyspa Murter (przepiękne widoki i niezapomniane pożegnanie z Chorwacją).

2. plaża 3. woda 5. zwiedzanie 6. zwiedzanie 7. Zadar 8. Zadar 9. Zadar 10. Kornati wycieczka 11. Kornati 12. uroki rejsu 13. Misia i relaks

Fot. Bartek Wesołowski

3 thoughts on “Tanio i wakacyjnie w Zadarze w Chorwacji

1. Byłam rok temu stopem ze znajomymi na Chorwacji. Chorwaci są cudowni! I ten kraj i ludzie, niezwykłe rzeczy się tam nam przytrafiały: od noclegu u jednego Chorwata, który zlitował się nad nami i przygarną nas na jedna noc, a potem podrzucił rankiem na przystanek autobusowy po niespodziewany obiad nad zatoką gdy brakowało nam jedzenia bo 1 maja były pozamykane sklepy. Jednak w tym roku niestety nie uda mi się być na Chorwacji może za rok. Ale polecam innym 😀

• Jak miło 🙂 My też bardzo dobrze wspominamy, podjadanie fig i grillowanie z właścicielami domu, w którym się zatrzymaliśmy. Śmieszne nieporozumienia na targu rybnym, pogawędki z mamą mojej znajomej Chorwatki o życiu w każdym jego szczególe, a poza tym słońce, przyjaciele, dobry humor, no i oczywiście: ćevapčići 🙂

• I tez nie dziwię się wpisowi, o rozmowie po Polsku. Nasz język jest nardzo podobny, chociaz niektóre słowa moga brzmiec podobnie, a mają trochę inne znaczenie np. Dzień Dobry – Dobre Jutro, a Mam ato Majka. Ah, fajni są ci Chorwaci. Podobno oni napłyneli z Polski na Bałkany w XIII wieku – określano ich mianem białych słowian… więc może dlatego tyle podobieństw