Bank czasu

Czy słyszeliście kiedyś o banku czasu? Dzięki mojej szefowej Merche poznałam tutejszy Banca del Tempo. O co tak naprawdę w tym chodzi? O wzajemną pomoc, oferowanie sobie usług i dzielenie się tym, co się umie.

kindleproject.org

W Mediolanie działa to tak, że zapisujesz się na stronę, tworzysz swój profil i opisujesz to, co potrafisz, a co może przydać się innym – opieka nad dziećmi, nauczanie rosyjskiego, pomoc w gotowaniu, sprzątaniu, cokolwiek.

Zazwyczaj taka wymiana trwa godzinę, czyli godzinę ja uczę cię śpiewu, a ty przez godzinę odmalowujesz mój pokój.

Można oczywiście wszystko dostosować do swoich potrzeb, po prostu wziąć przykład i przełożyć go na własne życie.

Tak więc od paru tygodni w pracy, Merche uczy mnie gry na gitarze (i nawet znalazła jedną gitarę, którą mogłam zabrać do domu, żeby ćwiczyć), a ja jej wyjaśniam tajniki angielskiego. Obie jesteśmy zadowolone i obie czujemy się ze sobą dobrze. A przy okazji wzajemnie sobie pomagając, dobrze się bawimy.

Koniecznie sprawdźcie, czy taki bank czasu nie działa też w Waszym mieście 🙂

 www.comefaretutto.com

Skomentuj

