Zapisy w szkole dla mam

19.09.2011 Poniedziałek

Dziś o 9.30 zaczęły się w Szkole dla Mam zapisy na kursy języka włoskiego. Ja siedziałam w parze z Barbarą, towarzyszyła nam także jedna tłumaczka  (mediatrice), tłumacząca z arabskiego na włoski i odwrotnie. Spotkałam mamy nowe i mamy już uczęszczające na kursy w latach uprzednich. Niektóre nie mówią zupełnie jeszcze po włosku, są tu od miesiąca, od dwóch, od roku, inne mówią świetnie (pewnie zastanawiały się, co ja tam robiłam :D). Poznałam bimbi – maluchy są niesamowite… Broją, bawią się, gonią, podbiegają, chwytają za rękę. Ale miałam też na rękach maleństwo może miesięczne, może mniej nawet, w czarnych długich włosach, o ciemnej karnacji, i gdy mama małej Giovanny była na rozmowie z nauczycielem, chodziłam z maleństwem, śpiewając jej polskie piosenki, które zawsze usypiały moją siostrzenicę (Laura i Filon, Lulajże Jezuniu – może to nie było dyplomatyczne, ale zadziałało :D) , no i voila! Giovanna zamknęła oczy i w najlepsze sobie drzemała.

Mamy Egipcjanki (bo je akurat miałam możliwość poznać), mamy muzułmanki, mamy Azjatki,  mamy hinduski, niesamowicie kolorowo ubrane, wszystkie uśmiechnięte, piękne kobiety.

Zostałam przedstawiona mamom, zapoznałam się z animatorkami i nauczycielkami, pobawiłam z maluchami.

CIEKAWOSTKI:

Na przystankach autobusowych i tramwajowych nie ma podanych dokładnych godzin odjazdów, ale że np. od 7 do 9 jedzie dany środek transportu co 7 minut, po 10.00 co 8 minut, itd. Plusem jest to, że na każdym przystanku jest wystawiona tablica, na której cały czas aktualizowane są informacje, kiedy przyjedzie następny autobus, tramwaj danej linii.

W centrum informacji można nabyć mini książeczki, do czytania w metrze. Książeczki są darmowe, można wybrać sobie książeczkę na odpowiednią liczbę przystanków, np. per  11 fermate (na  11 przystanków), w zależności, gdzie jedziemy, jak długo dojeżdżamy ;D.

Zauważyłam, że mężczyźni, często w średnim wieku, szybciej ustępują miejsca starszym osobom w środkach transportu miejskiego niż młodzież. Oczywiście spotyka się (jak dotąd) panie, które, gdy nie mogą znaleźć miejsca, podchodzą do pierwszej osoby z brzegu i proszą o ustąpienie im siedzenia.

Skomentuj

